دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1397 - 16:51
در جلسه احزاب با ملانوری؛

مجمع عمومی خانه احزاب ایران اسفندماه برگزار می‌‌شود

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی با اعضای شورای مرکزی و بازرسان خانه احزاب دیدار و اعلام کردند مجمع عمومی خانه احزاب در اسفند ۹۷ برگزار می‌شود.
کد خبر : 358970
636732099805958796_md.jpg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حمید ملانوری، مديركل دفتر امور سياسي و دبير كميسيون ماده 10 احزاب و گروه‌های سياسی با اعضای شورای مركزی و بازرسان خانه احزاب ايران دیدار کرد. اين نشست به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی و با هدف بحث و تبادل نظر درخصوص امور مرتبط با احزاب و گروه‌های سياسی و اتخاذ تمهيدات لازم برای رسيدگی به مطالبات آنها و همچنين تبيين سياست‌ها و برنامه‌ها در اين حوزه  برگزار شد.


ملانوری، مديركل امور سياسی وزارت كشور و دبیر كميسيون ماده 10 قانون فعاليت احزاب و گروه‌های سياسی در این نشست با تبريک چهلمين سالگرد پيروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و گراميداشت ايام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به نقش احزاب و گروه‌های سياسی در شكل‌گيری دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته و اقدامات و فعاليت‌ها و ظرفيت‌هايی كه تشكل‌های سياسی برای كمک به فرآيند توسعه كشور داشته‌اند، اشاره کرد.


وی با اشاره به سياست‌ها و برنامه‌های دولت تدبير و اميد در زمينه توسعه فعاليت احزاب و گروه‌های سياسی و اعتقاد به نقش احزاب در تحقق توسعه سياسی، برنامه‌های وزارت كشور در زمينه اجرايی کردن اين سياست‌ها در چند محور پرداخت.


دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور، ادامه داد: از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد،‌ وزارت كشور حداكثر مساعدت را در ارتباط با توسعه فعاليت  احزاب و گروه‌های سياسی معمول داشته است.


ملانوری ابلاغ منشور گفتگوی سياسی از سوی وزير كشور را يكی از مهم‌ترين دستاوردها در زمينه توسعه فعاليت احزاب و نهادها‌ی مدنی در سطح كشور دانست و افزود: براساس ارزيابی‌های انجام شده، ‌تأثير زيادی در شكل‌گيری تعامل فی‌مابين احزاب و نهادهای مدنی با مقامات ارشد استان‌ها و شهرستان‌ها داشته است و ارتقای سطح اين گونه تعاملات به‌عنوان يكی از اولويت‌های معاونت سياسی وزارت كشور،‌ به‌صورت مستمر در حال رصد و پيگيری است.


وی ادامه داد: با پيگيری‌های انجام شده از سوی وزارت كشور، يارانه احزاب در اعتبارات سال 1396 احيا شد  و اعتبار مذكور به  خانه احزاب ايران تخصيص داده شده است.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور، اظهار کرد: طبق برنامه‌ريزی انجام شده و با حمايت‌های وزير كشور و معاون سياسی، شاهد افزايش ميزان اعتبار يارانه در سال 1397 خواهيم بود.


همچنين در این نشست تدوين دستورالعمل نحوه توزيع يارانه احزاب نيز در دستور كار قرار گرفته و در آينده نزديک جهت بررسی و اتخاذ تصميم به كميسيون ماده 10 قانون احزاب ارائه خواهد شد. در مورد برگزاری مجمع عمومی ساليانه خانه احزاب ايران و انتخاب اعضای شورای مركزی و بازرسان اين تشكل، با توجه به توافقات انجام شده و مصوبات كميسيون ماده 10 احزاب و گروه‌های سياسی،‌ جلسه مجمع عمومی خانه احزاب ايران در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته